امیرروزبهامیرروزبه، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 26 روز سن داره

پسر خوشکل من

شگفت ‌انگیزترین خانه ‌های جهان

1394/3/5 10:02
332 بازدید
اشتراک گذاری

معمولاً برای خرید خانه که شاید مهم‌ترین خرید در تمام طول زندگی باشد، موارد زیادی را در نظر می‌گیریم که مطمئناً هیچ‌کدام نما و طراحی عجیب و غیرعادی نیست مگر اینکه سلیقه‌ای کاملاً غیرمعمول داشته باشیم و از زندگی در خانه‌ای که بر هیچ‌کدام از استانداردهای طراحی منزل منطبق نیست لذت ببریم. در این مطلب نگاهی به عجیب‌ترین خانه‌های دنیا می‌اندازیم که ظاهراً سازندگان آن‌ها از قدرت تخیل سرشاری بهره‌مند هستند و از دنبال کردن رؤیاهای زمان کودکی‌شان هیچ ابایی ندارند. اگر بخواهیم فهرستی از عجیب‌ترین خانه‌های دنیا داشته باشیم، این پانزده مورد حتماً در صدر این فهرست هستند:

 

خانه‌ای به شکل پناهگاه زیرزمینی

 

خانه ‌های شگفت‌انگیز

 

ساخت خانه‌ای به این شکل تنها در صورتی توجیه‌پذیر است که سازنده‌ی آن مطمئن باشد به‌زودی کره‌ی زمین توسط زامبی‌ها تسخیر خواهد شد. البته خانه ظاهر جذابی دارد و ورودی‌ها و پنجره‌های بزرگ آن باعث زیبایی نمای سنگ ساده و خشن خانه شده‌اند. فضای داخلی خانه در دل یک تپه ساخته‌شده است و مکان مناسبی برای افرادی شمار می‌آید که زندگی در سکوت و آرامش را دوست دارند.

 

خانه‌ی زلزله‌زده

 

خانه ‌های شگفت‌انگیز

 

اگر به زندگی در خانه‌ای که به نظر می‌رسد یک زلزله‌ی شدید را پشت سر گذاشته است، علاقه دارید، شاید بتوانید انگیزه‌ی سازنده‌ی این خانه را درک کنید. البته دیدن خانه‌ی زلزله‌زده خالی از لطف نیست ولی زندگی در آن کمی عجیب به نظر می‌رسد. همه‌ی اتاق‌های این خانه طراحی عجیب و وهم‌انگیزی دارند و بهتر است قبل از بازدید آن از داروهایی توهم‌زا استفاده نکنید.

 

خانه‌ی وارونه

 

خانه ‌های شگفت‌انگیز

 

اگر گذارتان به آمریکا افتاد، تنها با صرف چند دلار می‌توانید از خانه‌ای که کاملاً وارونه ساخته‌شده است بازدید کنید. حتی زندگی کردن در چنین خانه‌ای هم می‌تواند جالب و سرگرم‌کننده باشد. مثلاً وقتی‌که به خانه بازمی‌گردید درآوردن کفش‌هایتان روی سقف همیشه باعث سرگرمی شما خواهد شد!

 

خانه‌ی درهم‌پیچیده

 

خانه ‌های شگفت‌انگیز

 

مثل خانه‌ی زلزله‌زده، به نظر می‌رسد که همه‌ی قسمت‌های این خانه نیزتوسط نوعی نیروی مرموز در هم ‌پیچیده وخمیده شده است. اگرفضای داخلی خانه نیز مانند نمای خارجی آن ساخته می‌شد، زندگی در آن می‌توانست هیجان‌انگیز باشد و درست مثل این بودکه هر شب در خانه‌ی شمایک مهمانی به سبک مهمانی‌های آلیس در سرزمین عجایب بر پا شده است.

 

خانه‌ی بشقاب‌پرنده‌ای

 

خانه ‌های شگفت‌انگیز

 

این خانه در کشور تایوان بناشده و برای کسانی مناسب است که به فیلم‌های علمی تخیلی علاقه دارند و می‌خواهند بدانند که ربوده شدن توسط موجودات فضایی وزندگی کردن در سفینه‌ی آن‌ها برای مدت طولانی چه احساسی دارد. مطمئناً زندگی در این خانه می‌تواند نوعی شبیه‌سازیبرای چنین تجربه‌ای باشد.

 

خانه‌ی سروته

 

خانه ‌های شگفت‌انگیز

 

این خانه نیز مانند خانه واژگون فقط برای دیدن از بیرون مناسب است واقعاً به نظر نمی‌رسد که زندگی در آن امکان‌پذیر باشد. همان‌طور که در تصویر دیده می‌شود، درب ورودی خانه تقریباً در مرتفع‌ترین نقطه‌ی آن قرارداد. اگر به هر دلیلی تصمیم به زندگی در چنین خانه‌ای گرفتید چاره‌ای جز تحمل هرروزه‌ی انبوه بازدیدکنندگان نخواهید داشت.

 

خانه‌ی ماهواره‌ای

 

خانه ‌های شگفت‌انگیز


 اگر یک‌طرف خانه‌ی خود را تماماً از شیشه بسازید مثل این است که از بچه‌های بازیگوش محل رسماً دعوت به شکستن آن کرده‌اید. البته نمی‌شود از چشم‌انداز بی‌نظیر چنین خانه‌ای به‌راحتی صرف‌نظر کرد. فضای داخلی خانه به چند ردیف حلقوی مستقل تفکیک‌شده که هر ردیف دارای چندین اتاق است.

 

خانه‌ی پیچ‌خورده

 

خانه ‌های شگفت‌انگیز

 

باوجود که قسمت میانی این خانه به سمت داخل پیچ‌خورده است ولی ظاهر آن بد به نظر نمی‌رسد. درواقع در داخل خانه، این قسمت پیچ‌خورده چشم‌انداز بسیار زیبایی به آسمان دارد و استخر آن نیز وسوسه کننده به نظر می‌رسد.

 

خانه‌ی رنگارنگ

 

خانه ‌های شگفت‌انگیز

 

اگر دوست ندارید خانه‌ی شما زیاد جلب‌توجه کند و یا نمی‌خواهید حیوانات را به سمت خانه‌ی خود جذب کنید، خانه‌ی رنگارنگ برای شما مناسب نیست. هر بخش از این خانه رنگ متفاوتی دارد و بازدیدکنندگان یا عاشق آن می‌شوند یا آن را توهینی به ذوق و سلیقه‌ی سالم تلقی می‌کنند.

 

خانه‌ای به شکل تلیان جعبه‌ها

 

خانه ‌های شگفت‌انگیز

 

 بسیاری از افراد در کودکی به ساخت برج و خانه باروی هم گذاشتن جعبه‌های چوبی و کارتن‌های خالی علاقه دارند و بعضی هم مثل سازنده‌ی خانه جعبه‌ای این علاقه را در بزرگ‌سالی نیز حفظ کرده‌اند. بخش مرکزی خانه کاملاً متعادل و استوار است ولی بقیه‌ی قسمت‌ها کمی ناپایدار و جدا از هم به نظر می‌رسد. دسترسی به بخش‌های مختلف خانه به کمک تعدادی پلکان و یک آسانسور فراهم‌شده است. با توجه به نمای خارجی عجیب، طراحی داخلی خانه باید بسیار جالب‌توجه و مبتکرانه باشد.

 

خانه‌ی درختی عصر جدید

 

خانه ‌های شگفت‌انگیز

 

بیشتر کسانی که کودکی‌شان را در مناطق جنگلی و یا باغ‌های بزرگ گذرانده‌اند، لذت بازی کردن در خانه‌ی درختی را تجربه کرده‌اند. برای اغلب آن‌ها خانه‌ی درختی فقط یک خاطره‌ی شیرین است ولی ظاهراً مالک خانه‌ی درختی مدرن می‌خواهد این لذت را در تمام عمر داشته باشد. این خانه که در وسط یک منطقه جنگلی واقع‌شده، دارای پایه‌های فلزی بوده ولی بیشتر بدنه‌ی آن از تخته‌های چوبی محکم ساخته شده است.

 

خانه‌ای به شکل کفش

 

خانه ‌های شگفت‌انگیز

 

در داستان‌های کودکانه، شخصیت‌های خیالی زیادی هستند که در داخل کفش زندگی می‌کنند ولیتصور اینکه کسی بخواهد این تخیل را به واقعیت تبدیل کند کمی مشکل است. این خانه‌ی سنگی دقیقاً به شکل یک چکمه و با جزییات دقیق ساخته‌شده است.

 

خانه‌ای با سقف منحنی

 

خانه ‌های شگفت‌انگیز

 

امروزه ساخت خانه‌هایی با سقف منحنی چندان عجیب نیست ولی این خانه‌ی خاص طراحی کاملاً منحصربه‌فردی دارد. با دیدن این خانه از بیرون ممکن است گمان کنید که فضای داخلی آن کوچک ومحدود است ولی طراحی خانه کاملاً مبتکرانه انجام‌شده و فضای داخلی آن بسیار جادار و راحت است.

 

خانه‌ی زره‌پوش

 

خانه ‌های شگفت‌انگیز

 

 این خانه در فضای باز و خوش‌منظره‌ای بناشده و مناظر اطراف آن واقعاً چشمگیر هستند. طراحی داخلی خانه نیز بسیار استادانه انجام‌شده زیبا بی‌نقص به نظر می‌رسند. بارزترین ویژگی خانه‌ی زره‌پوش، طبقه‌ی دوم آن محسوب می‌شود که دارای سقفی منحنی و قرنیزهای چوبی زیباست.

 

خانه‌ی جعبه‌ای

 

خانه ‌های شگفت‌انگیز

 

 این خانه علیرغم کوچک بودن یکی از موارد جالب‌توجه این فهرست است و برای عاشقان طبیعت گزینه‌ی بسیار وسوسه کننده‌ای محسوب می‌شود. خانه‌ی جعبه‌ای در کنار دره‌ای مشرف‌به یک منطقه‌ی کوهستانی بناشده است و شکل عجیب آن به‌هیچ‌وجه مانعی برای لذت بردن از سکونت در این خانه به شمار نمی‌آید.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

نیکتا
5 خرداد 94 10:23
خیلی زیبا بودند دستتون درد نکنه
نیکتا
5 خرداد 94 10:24
سلام خاله جون میشه لطف کنید و عدد 75 را به سامانه 1000891010 ارسال کنید ؟یک دنیا ممنونتون میشم و حتما جبران میکنم
مامان فاطمه
5 خرداد 94 10:49
سلام دوست خوبم.ارمیا جون و پسرخاله ش علی جون در مسابقه نی نی و طبیعت شرکت کردن.اگه مایلید کد 94 و 93 رو به شماره 1000891010ارسال کنید تا گل پسرای ما برنده بشن. برای دیدن عکسا میتونید به وبلاگ مون سری بزنید. منتظر رای شما هستیم...